Okana

Επιστημονικά άρθρα – Μελέτες

Εδώ μπορείτε να βρείτε άρθρα, μελέτες, δημοσιεύσεις, διατριβές που αφορούν τον τομέα των εξαρτήσεων.

Έγγραφα

Ταξινόμηση : Όνομα | Ημερομηνία | Προβολές [ Αύξουσα ]

Η επικοινωνία στην αντιμετώπιση του προβλήματος των εξαρτήσεων Η επικοινωνία στην αντιμετώπιση του προβλήματος των εξαρτήσεων

Ημερομηνία Αλλαγής: 10/27/2017
Μέγεθος αρχείου: 1.86 MB

H «Μελέτη Σχεδιασμού Στρατηγικών Επικοινωνίας, ανάλογα με την Ενέργεια, το Στόχο, την Ομάδα-Στόχο και τη Χρονική Διάρκεια. Παράμετροι Αξιολόγησης της Πράξης», αποτελεί το παραδοτέο 1 του Υποέργου 1 της Πράξης ΕΣΠΑ: «Καμπάνια Ενημέρωσης για τις Εξαρτήσεις. Ετήσιο Φεστιβάλ Κατά των Ναρκωτικών». Η μελέτη παραδόθηκε από την Επιστημονική Ομάδα του Υποέργου 1 τον Μάιο 2013.
Για την υλοποίησή της συνεργάστηκαν τα μέλη της Επιστημονικής Ομάδας του Υποέργου 1: Λίνα Πλαγιανάκου (επιστημονικά υπεύθυνη της ομάδας), Σταυρούλα Τσακανίκα, Δήμητρα Τσέλικα, Μαρία Σιδηροπούλου, Ρίβα Λάββα, Κατερίνα Μίχα, Χρυσούλα Μπάνου, Άρτεμις Καλαντζάκου, Ανδρέας Μουρσελλάς.

Είναι η Εξάρτηση Ασθένεια ή Επιλογή; Είναι η Εξάρτηση Ασθένεια ή Επιλογή;

Ημερομηνία Αλλαγής: 10/05/2017
Μέγεθος αρχείου: 600.47 kB

Κωνσταντίνος Κοκκώλης, Ψυχίατρος, Αναπλ. Δ/ντής Εφαρμογής Προγραμμάτων ΟΚΑΝΑ

Είναι η εξάρτηση ασθένεια ή επιλογή;
Πρόκειται για ερώτημα για το οποίο αρκετοί άνθρωποι έχουν ήδη έτοιμη μιαν απάντηση. Άλλωστε μοιάζει προφανές: η ανάπτυξη εθισμού ή εξάρτησης σε μία ή περισσότερες ουσίες ή συμπεριφορές, προϋποθέτει την, συνήθως οικιοθελή, αρχική επαφή με τις εν λόγω ουσίες ή συμπεριφορές. Και ως εκ τούτου το ερώτημα απαντάται αβασάνιστα και σχεδόν ταυτολογικά. Εάν δεν δοκιμάσεις την ουσία ή την συμπεριφορά (τζόγο, ηλεκτρονικά παιχνίδια, πορνογραφία κλπ), δεν πρόκειται να εθιστείς ή να εξαρτηθείς. Ως εκ τούτου ο εθισμός και η εξάρτηση δεν μπορεί παρά να προκύπτουν ως αποτέλεσμα προσωπικής επιλογής, σύμφωνα με το σκεπτικό αυτό.

 Η εκπαίδευση με τον Peter Lang (A΄ Μέρος) Η εκπαίδευση με τον Peter Lang (A΄ Μέρος)

Ημερομηνία Αλλαγής: 01/19/2018
Μέγεθος αρχείου: 764.64 kB

Η εμπειρία της εκπαίδευσης με τον Peter Lang στην προσέγγιση της Συστημικής Καταξιωτικής Προσέγγισης (Appreciative Inquiry Systemic Approach) ως πηγής αξιών και αποθεμάτων (Α' ΜΕΡΟΣ)

Γκότσης Ηλίας - Κοινωνιολόγος -Συστημικός Ψυχοθεραπευτής. Υπεύθυνος Τμήματος Εκπαίδευσης & Αξιοποίησης Ανθρωπίνου Δυναμικού ΟΚΑΝΑ

Το κείμενο που ακολουθεί ξεκίνησε να γράφεται πριν το θάνατο του Peter Lang με αρχικό στόχο να αποτελέσει την εισαγωγή και ένα θεωρητικό πλαίσιο συζήτησης και επεξεργασίας στην εκπαιδευτική δράση που οργανώνεται εδώ και δέκα μήνες από το Κέντρο Εκπαίδευσης και Εποπτείας ΟΚΑΝΑ και αφορά στην εκπαίδευση των στελεχών Κέντρων Πρόληψης στη Συστημική Προσέγγιση της Καταξιωτικής Διερεύνησης (Appreciative Inquiry Systemic Approach).

Η εκπαίδευση με τον Peter Lang (Β΄ Μέρος) Η εκπαίδευση με τον Peter Lang (Β΄ Μέρος)

Ημερομηνία Αλλαγής: 10/05/2017
Μέγεθος αρχείου: 3.14 MB

Μεταφορές και εφαρμογές στον Οργανισμό Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ) την περίοδο 2013-2016

Γκότσης Ηλίας - Κοινωνιολόγος - Συστημικός Ψυχοθεραπευτής. Υπεύθυνος Τμήματος Εκπαίδευσης & Αξιοποίησης Ανθρωπίνου Δυναμικού ΟΚΑΝΑ

Ο Peter Lang μαζί με τη Σμάρω Μάρκου ήταν οι κύριοι δάσκαλοί μου στην Systemic Appreciative Inquiry Approach (Προσέγγιση Συστημικής Καταξιωτικής Διερεύνησης) και θεωρώ πως στην Ελλάδα ήμασταν ιδιαίτερα τυχεροί που η κα Μάρκου είχε τη διορατικότητα να τον προσκαλέσει επί μακρό χρονικό διάστημα για να μας διδάξει αφενός την Appreciative Inquiry και αφετέρου για να μας διδάξει τον τρόπο που αυτή η προσέγγιση συνδέεται με άλλα σύγχρονα ρεύματα της Συστημικής Σκέψης.

European Workshop for Addiction - Addiction prevention among young adults European Workshop for Addiction - Addiction prevention among young adults

Ημερομηνία Αλλαγής: 10/05/2017
Μέγεθος αρχείου: 3.21 MB

5-8 December 2016, Legden-Asbeck

It is common knowledge that drug addiction is a danger that affects all age groups and social classes, and does not stop at borders between countries. But it is not yet common practice for those responsible for addiction prevention across Europe to learn from each other.