Okana

Επιστημονικά άρθρα – Μελέτες

Εδώ μπορείτε να βρείτε άρθρα, μελέτες, δημοσιεύσεις, διατριβές που αφορούν τον τομέα των εξαρτήσεων.

Έγγραφα

Ταξινόμηση : Όνομα | Ημερομηνία | Προβολές | [ Αύξουσα ]

Η εκπαίδευση με τον Peter Lang (Β΄ Μέρος) Η εκπαίδευση με τον Peter Lang (Β΄ Μέρος)

Ημερομηνία Αλλαγής: 10/05/2017
Μέγεθος αρχείου: 3.14 MB

Μεταφορές και εφαρμογές στον Οργανισμό Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ) την περίοδο 2013-2016

Γκότσης Ηλίας - Κοινωνιολόγος - Συστημικός Ψυχοθεραπευτής. Υπεύθυνος Τμήματος Εκπαίδευσης & Αξιοποίησης Ανθρωπίνου Δυναμικού ΟΚΑΝΑ

Ο Peter Lang μαζί με τη Σμάρω Μάρκου ήταν οι κύριοι δάσκαλοί μου στην Systemic Appreciative Inquiry Approach (Προσέγγιση Συστημικής Καταξιωτικής Διερεύνησης) και θεωρώ πως στην Ελλάδα ήμασταν ιδιαίτερα τυχεροί που η κα Μάρκου είχε τη διορατικότητα να τον προσκαλέσει επί μακρό χρονικό διάστημα για να μας διδάξει αφενός την Appreciative Inquiry και αφετέρου για να μας διδάξει τον τρόπο που αυτή η προσέγγιση συνδέεται με άλλα σύγχρονα ρεύματα της Συστημικής Σκέψης.

Είναι η Εξάρτηση Ασθένεια ή Επιλογή; Είναι η Εξάρτηση Ασθένεια ή Επιλογή;

Ημερομηνία Αλλαγής: 10/05/2017
Μέγεθος αρχείου: 600.47 kB

Κωνσταντίνος Κοκκώλης, Ψυχίατρος, Αναπλ. Δ/ντής Εφαρμογής Προγραμμάτων ΟΚΑΝΑ

Είναι η εξάρτηση ασθένεια ή επιλογή;
Πρόκειται για ερώτημα για το οποίο αρκετοί άνθρωποι έχουν ήδη έτοιμη μιαν απάντηση. Άλλωστε μοιάζει προφανές: η ανάπτυξη εθισμού ή εξάρτησης σε μία ή περισσότερες ουσίες ή συμπεριφορές, προϋποθέτει την, συνήθως οικιοθελή, αρχική επαφή με τις εν λόγω ουσίες ή συμπεριφορές. Και ως εκ τούτου το ερώτημα απαντάται αβασάνιστα και σχεδόν ταυτολογικά. Εάν δεν δοκιμάσεις την ουσία ή την συμπεριφορά (τζόγο, ηλεκτρονικά παιχνίδια, πορνογραφία κλπ), δεν πρόκειται να εθιστείς ή να εξαρτηθείς. Ως εκ τούτου ο εθισμός και η εξάρτηση δεν μπορεί παρά να προκύπτουν ως αποτέλεσμα προσωπικής επιλογής, σύμφωνα με το σκεπτικό αυτό.

Πρόληψη της παραβατικότητας ανηλίκων Πρόληψη της παραβατικότητας ανηλίκων

Ημερομηνία Αλλαγής: 12/08/2017
Μέγεθος αρχείου: 1.02 MB

Έγκαιρη ψυχοκοινωνική παρέμβαση και εναλλακτικές της ποινικής διαχείρισης πρακτικές

 

Τριανταφύλλου Παναγιώτης
Κοινωνιολόγος – Εγκληματολόγος, Στέλεχος Υπηρεσίας Άμεσης Κοινωνικής Παρέμβασης ΟΚΑΝΑ

Ο εντοπισμός των αιτιολογικών παραγόντων του φαινομένου της Παραβατικότητας Ανηλίκων ορίζει και το πλαίσιο των παρεμβάσεων πρόληψης και αντιμετώπισης του ίδιου του φαινομένου, όσο και ειδικότερων παραβατικών συμπεριφορών ως ιδιαίτερων εκφάνσεων του.
Προκειμένου για την γνωστική κατανόηση του φαινομένου και την κατάρτιση σε εργαλεία, μεθόδους και τεχνικές πρόληψης και αντιμετώπισης του γίνεται αναφορά στο θεωρητικό πλαίσιο της πρόληψης της παραβατικότητας και των εφαρμογών της.

 

 

Η επικοινωνία στην αντιμετώπιση του προβλήματος των εξαρτήσεων Η επικοινωνία στην αντιμετώπιση του προβλήματος των εξαρτήσεων

Ημερομηνία Αλλαγής: 10/27/2017
Μέγεθος αρχείου: 1.86 MB

H «Μελέτη Σχεδιασμού Στρατηγικών Επικοινωνίας, ανάλογα με την Ενέργεια, το Στόχο, την Ομάδα-Στόχο και τη Χρονική Διάρκεια. Παράμετροι Αξιολόγησης της Πράξης», αποτελεί το παραδοτέο 1 του Υποέργου 1 της Πράξης ΕΣΠΑ: «Καμπάνια Ενημέρωσης για τις Εξαρτήσεις. Ετήσιο Φεστιβάλ Κατά των Ναρκωτικών». Η μελέτη παραδόθηκε από την Επιστημονική Ομάδα του Υποέργου 1 τον Μάιο 2013.
Για την υλοποίησή της συνεργάστηκαν τα μέλη της Επιστημονικής Ομάδας του Υποέργου 1: Λίνα Πλαγιανάκου (επιστημονικά υπεύθυνη της ομάδας), Σταυρούλα Τσακανίκα, Δήμητρα Τσέλικα, Μαρία Σιδηροπούλου, Ρίβα Λάββα, Κατερίνα Μίχα, Χρυσούλα Μπάνου, Άρτεμις Καλαντζάκου, Ανδρέας Μουρσελλάς.

 Η εκπαίδευση με τον Peter Lang (A΄ Μέρος) Η εκπαίδευση με τον Peter Lang (A΄ Μέρος)

Ημερομηνία Αλλαγής: 01/19/2018
Μέγεθος αρχείου: 764.64 kB

Η εμπειρία της εκπαίδευσης με τον Peter Lang στην προσέγγιση της Συστημικής Καταξιωτικής Προσέγγισης (Appreciative Inquiry Systemic Approach) ως πηγής αξιών και αποθεμάτων (Α' ΜΕΡΟΣ)

Γκότσης Ηλίας - Κοινωνιολόγος -Συστημικός Ψυχοθεραπευτής. Υπεύθυνος Τμήματος Εκπαίδευσης & Αξιοποίησης Ανθρωπίνου Δυναμικού ΟΚΑΝΑ

Το κείμενο που ακολουθεί ξεκίνησε να γράφεται πριν το θάνατο του Peter Lang με αρχικό στόχο να αποτελέσει την εισαγωγή και ένα θεωρητικό πλαίσιο συζήτησης και επεξεργασίας στην εκπαιδευτική δράση που οργανώνεται εδώ και δέκα μήνες από το Κέντρο Εκπαίδευσης και Εποπτείας ΟΚΑΝΑ και αφορά στην εκπαίδευση των στελεχών Κέντρων Πρόληψης στη Συστημική Προσέγγιση της Καταξιωτικής Διερεύνησης (Appreciative Inquiry Systemic Approach).